...Plus size szemmel a világ

Made by TerKati

Made by TerKati

Tényleg muszáj mindenünket kipakolni, hogy elfogadjanak?

2019. március 22. - Made by TerKati

Pár hónapja regisztráltam Instagramra. Elsősorban plus size témában nézelődöm, posztolgatok néha. (Ha érdekel, madebyterkati néven ott is megtalálsz.) Lehet csak én vagyok túlságosan vaskalapos, prűd vagy nevezze ki hogyan akarja, de folyamatosan azt tapasztalom, hogy a legtöbb plus size hölgy(?) önelfogadás témában átesett a ló túloldalára. Persze ez jobbára a tőlünk nyugatabbra élőknek sikerül, ahol köztudott, hogy sokkal lazábbak az emberek.

Kettő dolog zavar ezzel kapcsolatban.

1. Az öltözködésük.

Igen, fogadjuk el önmagunkat! De könyörgöm, attól még, hogy te elfogadod a tested úgy, ahogy van, még nem vehetsz fel bármit! Nem gondolom, hogy egy 120 kilós nőnek testhez simuló mini latexruciban kellene az utcán grasszálnia. Vagy bárhol. Leginkább sehol. Persze, itt jön az a rész, hogy de hiszen én arról írok, hogy pont nem érdekel, ki mit gondolom rólam. Ez így van. De az embernek rendelkeznie kell egy egészséges önkritikával. Tudnia kell, hogy mi az amit felvehet és mi az amit nem. Egyes helyeken évekig tanítanak öltözködéskultúrát. Milyen testalkatú embernek, hogyan kell öltözködni. Persze, nem mindenki tanulja  ezt iskolában, de akit csak kicsit is érdekel a téma, biztos vagyok benne, hogy már ezer helyen olvasta, hogy egy teltkarcsú nőn mit tanácsos hangsúlyozni és mit tanácsos elrejteni bizonyos ruhadarabokkal. Na ezek a nők aztán mindezekre fittyet hánynak. Ahogy nézegetem a képeiket némelyikre azt mondom, hogy hűű, ő igazán bátor, némelyik pedig sajnos nevetséges.

2. A plus size "modellek"

"A 100 kilós modell megmutatta a fenekét"

"Bikiniben a plus size modell"

Na ilyen, és ehhez hasonlóan hangzatos szalagcímektől tudok falra mászni. Ráadásul ők általában szintén a plus size nők elfogadásáért kampányolnak. De kérdem én, muszáj ehhez mindent kitenni?? Ha én regisztrálok instára és a pucér fenekemet posztolgatom, akkor én is plus size modell leszek?? És akkor engem jobban el fognak fogadni?? Nem hiszem. Persze, bizonyára hatásosabb annál, minthogy itt jártatom a szám. 

Én azt gondolom, hogy egy nő legyen az vékony vagy telt, ruhában is tud ízléses, sőt akár szexi is lenni. Az, hogy mindent kipakolunk már nem az elfogadásról szól. Szerintem.

Ezzel kapcsolatban eszembe jutott, hogy van egy FB oldal, ahol egy kedves fiatalember kampányol a telt idomú nők elfogadásáért. Önként jelentkező nőket, lányokat, asszonyokat keres, akiket aztán fél pucéran lefotóznak és kirakják az oldalára. Fiatalemberünk sokszor csodálkozik, hogy nincs elég jelentkező. Szerinte a nők nem elég bevállalósak. Őszintén. Én sem jelentkeznék! Szerintem egy magára valamit is adó nőnek nem az a célja, hogy a félpucér seggét kirakják egy akármilyen oldalra, hogy aztán vadidegen emberek csorgassák rá otthon a nyálukat. Ez ennyire egyszerű.

Nem fogjátok elhinni, rólam is készültek már profi fotósok által készített felvételek. Ruhában és anélkül is és nagyon élveztem. De! Egy. Ettől én még nem lettem modell. Kettő. A ruha nélküli fotóimat csak az arra érdemesek láthatták. Nem voltak sokan.

53110499_432180480923419_4545243741941661696_n.jpg

Szóval összegezvén a dolgokat azt szeretném a nőtársaimnak üzenni, hogy próbáljuk megőrizni a méltóságunkat, mert az az egyik legnőiesebb tulajdonságunk!

Puszi, szeretés!

Kata

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyterkati.blog.hu/api/trackback/id/tr2314708891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kmera 2019.03.23. 13:16:35

Érintettként, abszolút egyetértek.

- duplagondol 2019.03.23. 13:16:51

Alapvetően egyetértek. De a (fél)pucérsággal és az öltözködéssel igazán csak akkor van gond: ha valaki a mutogatással próbálja magában elfojtani a testével kapcsolatos rossz érzéseit. Vagy éppen úgy, hogy inkább nem vesz tudomást róla.

darlacko 2019.03.23. 13:18:55

Nyugaton nem lazábbak az emberek, hanem érdektelenebbek, kb. letojják, hogy a másik mit csinál, mert mindenkinek megvan a maga dolga. De pont ezért dobják ki a kövér nők a melleiket, vetkőznek le, pucsítanak. Mert Nyugaton ez az ingerküszöb, egy ruhában feszítő túlsúlyos nő senkit se érdekel. Kell a feltűnőség, műbotrányosság, álmerészség, polgárpukkasztás. Csak hát ez is unalmassá válik. Mert én mindig megkérdezem, hogy azon túl, hogy elhízott, mit tud felmutatni? Szakmája mi? Milyen hasznot hajt a társadalomnak? Ennyi mondandója van, hogy ő túlsúlyos és elfogadást akar?

Aki a testével akar kitűnni, annak gyakran nem sok minden van a fejében. Legyen szó fitness modellről vagy plus size nőszemélyről.

"Szerintem egy magára valamit is adó nőnek nem az a célja, hogy a félpucér seggét kirakják egy akármilyen oldalra, hogy aztán vadidegen emberek csorgassák rá otthon a nyálukat." - Te valahol nagyon lemaradtál az internetekről! Ezeknek a nőknek pont az a célja, hogy rájuk csorgassák a nyálukat vadidegen emberek vagy kommentezzenek, felháborodjanak, támogassák, vállon veregessék. Ugyanis ez mind forgalom az instagramon vagy más felületen. És a forgalom pénz, bevétel lesz egy idő után. Igen, insragram modellkedésből meg lehet élni. Jóganadrágban vagy bikiniban pózokban pucsító jóseggű modellek se véletlenül és jókedvükben pózolnak instagramon naponta.
Milliomosok lesznek ezzel, kapnak szerződéseket, reklámoznak mindenféle szirszart. A kövér nők egy része is erre a piacra mozdult rá, pár ezer férfi követi majd őket, meg sok százezer nő, akik elhiszik, hogy ez az egész a túlsúlyos nők elfogadásáról szól. Pedig ez üzlet.

Rita Radeczki 2019.03.23. 13:20:04

Sziasztok ! Egy mondat "ütötte "meg a szememet ,mégpedig hogy csorgatja a nyálát - biztos van ilyen is - de a nagy többség inkább gúnyolódik esetleg szánakozik inkább ... sajnos kaptam már rajta tizenéves nyikhaj kiscsávót , hogy titokban engem fotózgat és mindezt olyan pofával , hogy biztosan éreztem ( tudtam ) nem a szimpátiáját nyertem el . Sem szép sem fiatal sem modellalkat nem vagyok , nem öltözöm feltűnően sem kihívóan ,szimplán csak utaztam munkából hazafelé .

Rómaikömény 2019.03.25. 08:25:13

Szép és ízléses a fotód.az irással egyetértek.de um.nyugaton tényleg más a mérce.

halor 2019.03.25. 14:57:47

"Tudnia kell, hogy mi az amit felvehet és mi az amit nem."
"Milyen testalkatú embernek, hogyan kell öltözködni."

A homoszexuálisok is a négy fal közt kell maradniuk?
A zsidók tulajdonolhatnak gyárakat és foglalkoztathatnak nemzsidókat?

Alinda (törölt) 2019.04.16. 09:05:52

Én is nézelődtem plus size témában az instán, mert érintett nőszemély vagyok... megdöbbenéssel tapasztaltam, hogy ilyen témájú insta profilok jó részén fehérneműben, sok számmal kisebb ruhában stb. pózolnak. A mellek minden esetben kirakva...
süti beállítások módosítása