...Plus size szemmel a világ

Made by TerKati

Made by TerKati

Ma van a Barátság Világnapja!

2019. július 30. - Made by TerKati

Épp egy másik bejegyzést kezdtem el írni, mikor megláttam valahol, hogy ma van a barátság világnapja. Azt gondoltam ez azért megérdemel egy pár mondatot, úgyhogy íme, leírom 35 év saját tapasztalatát a BARÁTSÁGRÓL.

freedom-2768515_1920.jpg(fotó:pixabay.com)

Hol is kezdjem?

Ha kronológiai sorrendben haladunk végig, akkor vannak ugye a gyerekkori barátok oviból, általános iskolából. Velük szerezzük életünk első élményeit, velük kezdjük el a világ felfedezését. Aki szerencsés, már ebből a kis csoportból rátalál élete legjobb barátjára. Nekem ilyen szerencsém nem volt, de nagyon jó szívvel gondolok néhányukra és mindig örömmel üdvözöljük egymást, ha netán összefutunk valahol. Bár ugyan volt nekem egy gyerekkori jóbarátom, szinte mindent együtt csináltunk, az általános iskola befejeztével teljesen másfelé vitt az utunk. A gyerekeimnek nagyon sokat meséltem róla, a rengeteg közös élményünkről. Legalább tíz éve nem is láttam már, külföldön él, apuka.

Következő időszak a középiskola. Még gyerekként kezdjük és fiatal felnőttként fejezzük be. Szintén meghatározó kapcsolatok születésének időszaka, hiszen együtt kezdünk el felnőtté válni, itt már megmutatkozik, hogy kiből, milyen ember lesz. Ha rossz baráti társaságba csapódik valaki, az évekre, vagy akár egy életre is tönkre tehet valakit. Itt kell nagyon észnél lenni szerintem, és fokozottabban odafigyelni a szülőknek, nevelőknek is. Tudnék mondani rossz és jó példát is. Én egyszer fél lábbal belelógtam egy nekem nem megfelelő bandába, de szerencsére az akkori kollégiumi nevelőm egy szobacserével gyorsan megoldotta a dolgot, mert látta, hogy nem oda tartozom. Viszont itt már olyan barátságok születtek, amik a mai napig élnek. Nem vagyunk napi kapcsolatban, volt, hogy kimaradtak évek is, de  a felek megkérdezése nélkül is biztosan állíthatom, hogy nagyon szeretjük egymást és hosszú kihagyást követően is úgy tudunk beszélgetni, mintha előző nap láttuk volna egymást utoljára! 

Főiskola/egyetem. Vad bulizások, sírás, nevetés, szabadság. A legszebb évek. Amikor először éreztem azt, hogy van legjobb barátnőm. Az az egy, az igazi. Aztán tőle is elsodort az élet, de tudom, érzem, hogy a távolból is nagyon szeretjük egymást! 

Aztán elkezdődött a nagybetűs élet. Új élethelyzetek, munkahely, házasság, család, gyerekek. Vannak időszakok, amikor a barátok kicsit hátrébb szorulnak a sorban. Ilyenkor vannak barátságok, amik örökre véget érnek, vannak amik kicsit meglazulnak és vannak amik kitartanak. Kollégákból barátok lesznek egy időre azt hisszük, aztán eltűnnek az életünkből, végül már csak ismerősök maradnak.

Lesznek álbarátok, érdek barátok, több, mint barátok, kevesebb, mint barátok, örök barátok. Egy idő után megtanulunk szelektálni. Lesz akit könnyebben, lesz akit nehezebben engedünk el. Lesznek, akik fájó sebeket ejtenek. Lesz, akivel megbeszéled, hogy majd keres, aztán úgy kizár az életéből, mintha soha nem léteztél volna. Egy idő után már nem mondjuk rá akárkire, hogy barát. Én most ott tartok az életemben, hogy sok ismerősöm van, de semmi esetre sem barátom.

Sokan belefutnak ebben a felszínes közösségi média uralta világban, hogy az ismerőseik számát azonosítják a barátaik számával. Rossz döntés. Azt is tudni kell, hogy a haverom sem a barátom.

Nekem a barátom az, akire szeretettel gondolok, akire számíthatok, aki mindig számíthat rám, aki nem csap be. Aki néhanap megkérdezi, hogy mi van veled te majom?? Akivel ha nem beszélek két hétig, akkor is tudom, hogy minden oké, csak most biztos sok egyéb dolga van, majd jelentkezik, ha akar, de én is keresem ha már hiányzik. Akivel ugyanazokon az idióta vicceken tudunk röhögni. Akivel a világ végére elmennék csak úgy, poénból. Akivel akkor is értjük egymást, ha nem szólalunk meg.

family-2609525_1920.jpg(fotó:pixabay.com)

 

Végezetül pedig, gyűjtöttem néhány sokatmondó idézetet a barátságról:

  • "A barát az a személy az életedben, aki melletted áll, és nem számít, mit mondasz, mit teszel, ő szeret téged, bármi történjék is."- Dr. Addison c. film
  • "A barátság nem azon múlik, milyen régen ismersz valakit, hanem azon, felismered-e a barátodban azt, akire szükséged van." - Nicholas Sparks
  • "A barátság olyan, mint a termés. Vannak jó idők meg rossz idők, bő termés és fagy. De mindig túl kell élni valahogy, hiába utállak most, attól még a barátom vagy." - Amerikai Fater c. film

  • "Sokan vannak, akik szívesen utaznának veled egy limuzinban, de neked olyan valakire van szükséged, aki egy buszra is fölszáll veled, ha a limuzin lerobban!" - Oprah Winfrey

  • "A jó barátsághoz kell valami lelki rokonság. Nem a jellem, nem a világnézet, hit, közös eszme, műveltség vagy az érdeklődési kör az, ami igazán összeköt bennünket, hanem a lelki rokonság" - Müller Péter

 

Ezek után ki érzi magát a barátomnak?

Ti hogy álltok a barátsággal?

Neked van barátod? Az az igazi?

 

Talán a mai nap alkalmas lehet arra, hogy felhívjuk a régi barátainkat, akikkel már rég nem beszéltünk...

 

Ölelés!

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyterkati.blog.hu/api/trackback/id/tr3114986766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása