...Plus size szemmel a világ

Made by TerKati

Made by TerKati

Gyertek Örvényeshegyre piknikezni!

Rendhagyó programajánló következik

2019. május 20. - Made by TerKati

Tőlem rendhagyó és érzelmileg totálisan elfogult programajánló következik.

A II. Örvényeshegyi Piknikre hívlak benneteket 2019.05.24-26 között, ami egy összművészeti hétvége színházzal, zenével, irodalommal és családi programokkal. 

Körülbelül  másfél évvel ezelőtt jött a hír, hogy Al Di Meola koncert lesz Örvényeshegyen. Először nem hittem el. Elég szkeptikusan fogadtam a dolgot, el nem tudtam képzelni, hogy egy világhírű, Grammy-díjas zenész hogyan keveredik oda abba az isten háta mögötti aprócska kis falucskába, ahonnan szinte már kihaltak az emberek. Meg amúgy is, a környékbelieket kivéve senki nem tudja hol van az az Örvényeshegy. 

Én viszont tudom, hiszen egy dombbal arréb nőttem fel. Pontosan a mi utcánk végéből vezetett át a hegyi út Örvényesbe (mi csak így hívjuk), amit gyerekkori jóbarátommal ezerszer is megtettünk mikor útra keltünk a közeli erdőkbe kirándulni vagy éppen gombászni. Rengeteg szívmelengető élmény és emlék köt engem a környékhez. Bár már nem ott lakom, de ma már a gyerekeim is pontosan tudják hol van az az Örvényeshegy és hogy merre kell indulni, hogy a legjobb gombalelőhelyeket megtaláljuk. A mai napig érzem néha, hogy "hív a domb". Ilyenkor fogom a kis családom és elindulunk. Mikor felérünk a dombtetőre és elénk tárul a Zala-völgy csodálatos panorámája test és lélek megnyugszik. Na most ugyanez a helyzet akkor is, mikor leérünk a domb túloldalán Örvényeshegybe, ebbe az erdők által körülölelt kis gyöngyszembe.

Szóval úgy voltam vele, hogy Al Di Meola Örvényeshegyen történelmi esemény lesz, és nekem ezt mindenképpen látnom kell. El is ráncigáltam magammal a két legjobb barátomat. Mindez azon szép májusi napon volt, amikor az egész környéket szó szerint elmosta az eső, a munkából alig tudtam hazajutni kocsival. Azt gondoltam, hogy ennyi volt a piknik, kárba vész a jegyem ára, semmi nem lesz. Miután a délutáni órákban elállt az eső, hívtam anyukámat ott a domb túloldalán. Azt mondta, hogy náluk egy csepp eső nem esett, így hát a két jóbarátommal végülis mégis elmentünk a piknikre. 

A kocsit a falucskához vezető út elején kellett hagyni, így körülbelül 2 km-t gyalogoltunk a fesztivál helyszínére, amit a csodálatos lemenőben induló nap fényében, a fákkal szegélyezett úton egyáltalán nem esett nehezünkre megtenni. Ez a kis séta a friss levegőn, erdei környezetben már pontosan elég volt ahhoz, hogy a kocsival együtt a gondjainkat is lent hagyjuk és mire megérkeztünk a nyugalom és béke valamint némi kis izgalom járja át a lelkünket. 

Meglepően sokan voltak. Egyik ámulatból estem a másikba. Mivel a koncert előtt nem sokkal érkeztünk meg, gyorsan kerestünk egy remek kis helyet, nem messze a színpadtól. Mi a piknik szót komolyan vettük, így hát leterítettük a kis plédünket a fűbe, leheveredtünk és izgatottan vártuk a híres zenész koncertjét. Így tettek sokan mások is, így mire Al Di Meola megérkezett a színpadra, több száz a földön leheveredett, borozgató ember várta. Nem csoda hát, hogy a beköszönőjében "mini Woodstock"-ént említette a helyet. Tényleg olyan volt. 

És elkezdett gitározni, miközben a színpad mögötti erdő felett naracssárgás fényében szépen lassan lement a nap. Csodálatos látvány volt. Itt fontos megjegyeznem, hogy sem előtte, sem azóta nem hallgattam Al Di Meolát, de tudtam hová megyek és biztos voltam benne, hogy ebben a környezetben bármilyen élőzene, főleg a gitár fantasztikus élmény lesz. Igazam lett. A vége felé már szinte csak behunyt szemmel hallgattam a nem mindennapi gitárjátékot. 

img_2878-1024x683.jpg

(forrás: orvenyeshegypiknik.hu)

Impulzusokban gazdag néhány órát töltöttem el az Örvényeshegyi Pikniken. Azon az Örvényeshegyen ahová az a rengeteg szép emlék köt. Azon az Örvényeshegyen ami hirtelen egy teljesen más világgá változott. Azon az Örvényeshegyen amiről a következő szavak jutnak eszembe: csend, béke, nyugalom, szabadság, természet, és tavaly óta már ezek is: fantasztikus zenei élmény, fesztivál, jó hangulat, igazi kikapcsolódás.

Minden elismerésem így ismeretlenül is az ötletgazdának, igazán nagyot sikerült alkotni!

Hát ennek tükrében izgatottan várom az idei pikniket, ami már csak 4 nap és végre kezdetét veszi. Már hetek óta a megfeszített tempó közepette az tartja bennem a lelket, hogy én május 24-én, pénteken ott leszek, jó idő lesz, és végre kicsit kikapcsolhatom magam. Hab a tortán, hogy idén még jobbnak ígérkezik a zenei kínálat, mint tavaly. Rögtön a nyitónapon jön a Barry White hangú olasz énekes, Mario Biondi (kész vagyok tőle, annyira jó) és az egyik kedvenc magyar zenekarom a Bagossy Brothers Company. 

A fesztivál egyébként háromnapos, péntektől vasárnapig tart, rengeteg zenei csemegével, irodalmi és kultúrális programmal. 

Részletek a fesztivál honlapján: https://orvenyeshegypiknik.hu

53532442_2770617289616938_6345128982232432640_n.jpg

Én ott leszek a fűben pénteken (idén is széles mosollyal :)), gyertek minél többen és érezzétek át ti is ezt a csodás Örvényeshegy feelinget! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyterkati.blog.hu/api/trackback/id/tr9214838354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása